Zoekmachine Vriendelijk
Een goed bedrijf en een goede website brengt nog geen klanten. Marketing en Zichtbaarheid zijn hierbij heel belangrijk. Jezelf laten zien, waar je bedrijf zit, en de weg naar je website. Alleen dan kan je nieuwe klanten genereren.
Deze strategie is voor elk bedrijf weer anders, hier is dus geen standaard plan op toe te passen en zal dan ook gezamenlijk bedacht en uitgewerkt worden.
Ga je online marketing voeren, via social media of wil je bij de mensen op de vloermat komen met drukwerk zodat ze iets tastbaars in handen hebben van jouw bedrijf. Allemaal dingen die we vooraf gaan bedenken.
Op al deze vlakken kan ik je geheel ontzorgen, maar ook ondersteuning leveren op bepaalde vlakken is mogelijk zoals een campagne opzetten op Facebook of Google
SEO - Search Engine Optimiztion
Snel een website maken is vaak geen probleem, als je een technisch goede website wilt hebben zodat je ook gevonden kan worden door zoekmachines is wat anders.
Dit noemen we zoekmachine optimalisatie. Als je dit goed wilt doen ben je ongeveer net zo veel tijd kwijt aan het maken van een pagina als voor het optimaliseren voor zoekmachines.
Ga dan ook niet voor goedkoop want dan krijg je een website die er mooi uit kan zien maar waar je eigenlijk niets voor hebt.
Ik informeer je graag over de de mogelijkheden en de kosten hier van.
Niet alleen tijdens de bouw van een website maar ook bestaande websites zijn goed te bewerken om deze te optimaliseren voor zoekmachines.
Landing pagina's - Landing Pages
Voor een betere zichtbaarheid op bepaalde onderwerpen kan je "Landing pagina's" in zetten. Deze pagina's hebben een bepaalde titel en inhoud waar je gebruik maakt van bepaalde zoekwoorden om beter gevonden wilt worden.
Als je deze pagina's op de achtergrond publiceerd en met goede SEO aanmaakt zullen deze pagina's beter scoren in zoekresultaten dan algemene pagina's op een website.
Hierbij zie je een aantal "Landing Pages" Die Ghekko Webdesign op de achtergrond heeft gepubliceerd. Landing pagina's van Ghekko
(als voorbeeld)
Gratis Marketing
Er zijn tegenwoordig een heleboel manieren om GRATIS marketing te voeren. Het enige wat je hier voor nodig hebt is tijd en goede content.
Ghekko kan je helpen met het opzetten van deze marketing tools zodat je startklaar bent als de website opgeleverd word. Enige tekst en uitleg over hoe je de tools moet gebruiken is wel nodig. Dit zal het enige zijn wat geld kost daarna is deze marketing helemaal gratis.
Een goede Facebookpagina, X (Twitter) of Instagram account kunnen voor je bedrijf ook de nodige reclame uitingen verzorgen. Een goede opzet en uitvoer hiervan is van groot belang om daadwerkelijk omzet te kunnen genereren uit deze SocialMedia platformen.
Ook het goed vindbaar zijn op het internet helpt als u deze platformen op de juiste manier inzet.
Als we een marketing campagne gaan opzetten zullen we een strategie moeten bepalen.
Blijf in contact met je klanten, zorg dat je hun emailadres hebt en verzorg een mooie nieuwsbrief voor ze.
Op deze manier kan je ze informeren over nieuwe producten of services die je hebt. Maar ook aanbiedingen of informatie over aangepaste openingstijden tijdens vakantie communiceer je makkelijk via een nieuwsbrief.
Ik kan je helpen met het opzetten van je eigen Mailchimp account en hem zo inrichten dat jij alleen nog maar hoeft te denken hoe jij je nieuwsbrief gaat invullen. Je kan het ook allemaal door mij laten doen zodat jij je bezig kan houden met het gene waar je goed in bent. Laat je ontzorgen.
Werken met Google
Google heeft een aantal tools beschikbaar om er voor te zorgen dat je in de belangrijkste zoekmachine goed vindbaar wordt.
De meeste tools van Google zijn gratis. Het opzetten van deze tools kost wat tijd maar daarna zijn ze volledig gratis te gebruiken.
Google Ads is daar in tegen NIET gratis maar wel een heel goed hulpmiddel om je ranking op Google een boost te geven. De reclame campange kan je geheel naar eigen inzicht plannen en een bedrag per dag aangeven.
Om de vindbaarheid van je website te vergroten is het van belang dat je gebruik maakt van Google Mijn Bedrijf.
Je kan hier alle bedrijfsinformatie plaatsen welke van belang zijn om je zoekresultaten te vergroten.
Ook plaats je hier je openingstijden, website link, telefoonnummer en emailadres. Zo zien ze in één oogopslag alles omtrent je bedrijf.
Tegenwoordig kan je ook berichten plaatsen met nieuws, aanbiedingen of evenementen wat ze ook naar jouw website brengt.
Met Google Analytics kan je alle gegevens bijhouden die de bezoekers op je website doen.
Met deze gegevens kan je meerdere acties ondernemen. Als je ziet dat bepaalde bezoekers snel weer weg gaan op een pagina kan het zijn dat je deze pagina moet aanpassen om er voor te zorgen dat ze wel blijven en door klikken naar andere pagina's binnen de website.
Zo kan je meerdere items uit deze gegevens gebruiken om je website vriendelijker, functioneler en dus optimaliseren voor de gebruiker.
Met de tool Google Search Console kan je gegevens inzien over zoekwoorden die met je website te maken hebben. Hier mee kan je dan ook je website op aanpassen, hetzij de meta data of de content op de pagina's
Je kan hier ook tests uitvoeren om te zien of er foutmeldingen zijn die Google vindt op de website. Hiermee kan je dus de website optimaliseren om er voor te zorgen dat de website goed gevonden zal worden door de zoekmachine
Een goede manier om goed gevonden te worden is om betaalde advertenties te plaatsen bij zoekresultaten binnen Google.
Met deze advertenties zorg je dat Google jouw website promoot en dus ook in de ranking omhoog zal zetten omdat je vaker gevonden wordt en op je gevonden link zal klikken.
Je kan met deze advertenties heel duidelijk je budget aangeven, zoals bijvoorbeeld € 5,00 euro per dag. Zo geef je nooit meer uit dan wat beschikbaar is voor deze campange.